Perhekahvilanvetäjä

MLL:n tunnetuin toimintamuoto, perhekahvilat, pyörivät vapaaehtoisten voimin. Perhekahvila kokoontuu useimmiten kerran viikossa ja ohjaajana toimii vapaaehtoinen tai vapaaehtoisista koostuva perhekahvilatiimi. Ohjaajan tärkein tehtävä on toivottaa tulijat tervetulleiksi ja suunnitella ohjelmaa yhdessä kävijöiden kanssa. Toimintaan voi osallistua myös lyhytaikaisesti olemalla läsnä ja tarjoamalla ylimääräisen sylin ja korvat tai auttamalla järjestelyissä.

Perhekahvilavapaaehtoiset huolehtivat perhekahvilatoiminnoista, kuten tilan avaamisesta ja sulkemisesta, uusien kävijöiden tervetulleeksi toivottamisesta, osallistujalistojen keräämisestä, tarjoiluista ja tilan järjestyksestä sekä mahdollisesta ohjelmasta.

MLL Hämeen piiri järjestää myös perhekahvilaohjaajan verkkokursseja. Kurssit on tarkoitettu yhdistyksen vapaaehtoisille. Kurssilla saa perustiedot perhekahvilatoiminnasta ja pääset kehittämään oman yhdistyksen perhekahvilatoimintaa.

Mikäli kiinnostuit, ota yhteys marjukka.salomaa@mll.fi tai 050 464 2426 tai täytä alla oleva lomake.

Olen kiinnostunut toimimaan vapaaehtoisena perhekahvilan vetäjänä.