Mukava lastenhoito

Lahden yhdistys kouluttaa, rekrytoi ja välittää hoitajia perheiden arjen avuksi

Meidän kauttamme löydät luotettavan ja koulutetun hoitajan kun:

• vanhemmat haluavat hetken hengähtää, harrastaa tai viettää aikaansa yhdessä
  • vanhemmat tai vakituinen hoitaja sairastuu
  • vanhemmat ovat työmatkalla, kokouksessa tai opiskelemassa
  • perhejuhliin tai muihin yksityistilaisuuksiin tarvitaan apukäsiä
  • tulet Lahteen esim. työhaastatteluun, messuille tai konserttiin
  • hoidon hinta 10€/h (arkisin) ja minimi hoitoaika 2h
  • perhe toimii hoitajan työnantajana ja vastaa myös työnantajavelvoitteista

Lahden hoitajavälitys on avoinna arkisin klo 9-16. Hoitajan voit tilata soittamalla 050 464 2426 tai täyttämällä tilauslomakkeen.  Netin kautta tulleisiin tilauksiin pyrimme vastaamaan kahden arkipäivän kuluessa.

Huomioithan, että meillä ei ole toimistolla hoitajareserviä, josta voimme lähettää hoitajia luoksenne välittömästi, mutta aina kannattaa kysyä apua pikaiseenkin tarpeeseen. Lahden alueella hoitajia ei voi myöskään tilata MLL:n elastenhoito -palvelusta.

Listoillamme on tällä hetkellä kolmisenkymmentä 16-74 -vuotiasta hoitajaa. Kaikki hoitajamme haastatellaan ja todetaan soveltuvaksi lastenhoitotyöhön. Hoitajat ovat käyneet MLL:n Lahden yhdistyksen järjestämän lastenhoitokurssin (58h) tai ovat sote- tai kasvatusalan opiskelijoita tai ammattilaisia. Hoitajat ovat suorittaneet lasten  EA-koulutuksen ja heiltä on tarkistettu rikosrekisteriote.

Hoitajat huolehtivat lapsen turvallisuudesta, hoidosta ja viihtyvyydestä vanhempien ohjeiden mukaan. Hoitajilla on vaitiolovelvollisuus lasta ja perhettä koskevissa asioissa.

Hoitotilauksen alkukartoituksen perusteella, etsimme juuri teidän perheeseenne parhaiten soveltuvan hoitajan.

Hoidon aikana toimit hoitajan työnantajana ja vastaat myös työnantajavelvoitteista.

Tilauksen yhteydessä saat useamman hoitajan yhteystiedot.
Voit sitten itse soittaa hoitajaille, haastatella hänet sekä sopia hoitokeikasta.

Kuva: Anna Autio

Ohjeita lastenhoitoon liittyen

• Perehdytä hoitaja varaamalla hoidon alkuun riittävästi aikaa ja antamalla hoitajalle selkeät hoito-ohjeet.
  • Yhdellä hoitajalla voi hoidettavana enintään neljä (4) lasta.
  • Varaa riittävästi aikaa myös kotiinpaluun yhteydessä käytävään keskusteluun ja palkanmaksuun.
  • Yöaikana (klo 23 jälkeen) perheen tulee huolehtia hoitajan turvallisesta kotimatkasta, joko tarjoamalla autokyydin tai kustantamalla taksin.
  • Hoitaja ei kuljeta lasta perheen autolla hoidon aikana.
  • Hoitaja ei kuljeta lasta omalla autollaan, ellei siitä erikseen kirjallisesti sovita perheen antamalla kuljetusluvalla.
  • Huolehdi ensisijaisesti itse lääkkeen antamisesta lapselle. Jos hoitajan on välttämättä annettava lapselle lääke hoidon aikana, anna hänelle siitä kirjalliset ohjeet
  • Muista myös kotitalousvähennys. Perheellä on mahdollisuus tietyin edellytyksin saada omassa verotuksessaan kotitalousvähennys (30%) lastenhoidon kustannuksista.