Äidit saivat kunniamerkit lapsen oikeuksien päivänä

24.11.2021

Koronapandemian vuoksi valtakunnallista äitienpäiväjuhlaa, jossa Suomen Valkoisen Ruusun ritarikunnan kunniamerkit on perinteisesti äideille luovutettu, ei ole voitu järjestää tänä eikä viime vuonna.

MLL:n piirit järjestivät lapsen oikeuksien päivänä 20. marraskuuta alueelliset juhlatilaisuudet, joissa kasvattajina ansioituneille äideille luovutettiin kunniamerkit. Kunniamerkit saivat vuoden 2020 sekä vuoden 2021 palkittavat äidit.

Hämeen piirin järjestämässä juhlassa Tampereella vuoden 2020 palkintonsa sai myös lahtelainen Tellervo Kautto. Tellervo on toiminut myös MLL:n Lahden yhdistyksen aktiivisena lastenhoitajana vuodesta 2016.

Tellervo Kautto on toiminut pitkään myös MLL Lahden yhdistyksen lastenhoitajana.