Helmi Säästöpankki lahjoittaa osan lainan toimitusmaksusta MLL:n Lahden yhdistykselle

16.2.2019

Helmi Säästöpankki tarjoaa nyt asuntolainan nostajille mahdollisuuden olla mukana ehkäisemässä lasten ja nuorten syrjäytymistä. Pankki lahjoittaa Hyvien tekojen asuntolainan toimitusmaksusta 10 euroa lyhentämättömänä Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lahden yhdistykselle. Helmikuussa nostetuista lainoista lahjoitussumma on 20 euroa.

Helmi Säästöpankin uusi, tammikuussa tehtävässään aloittanut henkilöasiakasliiketoimintajohtaja Tiina Kärhä uskoo, että vastuullisuus kiinnostaa yhä enemmän myös pankkiasiakkaita.

– Asiakkaat haluavat tehdä vastuullisia ja eettisiä valintoja kaikilla elämänalueillaan. Me vastaamme tähän toiveeseen Hyvien tekojen asuntolainalla. Valitsimme lahjoituskumppaniksemme MLL:n Lahden yhdistyksen, koska se tekee tärkeää työtä lasten, nuorten ja perheiden hyväksi.

Kärhä painottaa, että Helmi Säästöpankki lahjoittaa MLL:lle menevän summan omasta toimitusmaksustaan, eikä se lisää asiakkaan asuntolainan kuluja.

– Odotan innolla, millaisia pieniä tai suuria hyviä tekoja MLL saa lahjoituksellamme aikaan. Kaikki asiasta kiinnostuneet voivat seurata yhteistyömme etenemistä esimerkiksi Helmi Säästöpankin ja MLL:n Lahden yhdistyksen somekanavista.

Lahjoitus matalankynnyksen palveluihin

Hyvien tekojen asuntolainasta kertyvät lahjoitusvarat käytetään lahtelaisten lapsiperheiden arkea ja vanhemmuutta tukevien matalankynnyksen palvelujen, kuten perhekahviloiden ja tilapäisen lastenhoidon järjestämiseen. MLL:n Lahden hallituksen puheenjohtajan Jukka Ruohon mukaan yhdistys tarvitsee paikallisia yhteistyökumppaneja toiminnan jatkuvuuden turvaamiseksi ja näkyvyyden lisäämiseksi.

– Lasten ja lapsiperheiden hyvinvointi on kaikkien yhteinen asia. On hienoa, että Helmi Säästöpankki rakentaa kanssamme yhteiskuntaa, jossa lapsuutta arvostetaan.

Helmi Säästöpankin ja MLL Lahden yhteistyö sisältää paljon muutakin kuin pelkän rahallisen tuen.

– Järjestämme kevään aikana yhdistyksen jäsenille esimerkiksi lapsiperheiden lakiasioihin keskittyvän teemaillan. Lisäksi olemme mukana myös muissa MLL:n tapahtumissa, Tiina Kärhä summaa. Lue lisää

Hyviä tekoja lasten, nuorten ja perheiden hyväksi. Vasemmalta: Helmi Säästöpankin henkilöasiakasliiketoimintajohtaja Tiina Kärhä, MLL Lahden yhdistyksen hallituksen puheenjohtaja Jukka Ruoho ja toimintakoordinaattori Marjukka Salomaa sekä Helmi Säästöpankin asiakkuuspäällikkö Johanna Haavisto ja toimitusjohtaja Henry Udd.