Kaipaisitko lastenhoitoon apukäsiä?

22.9.2023

Kaikki harjoittelupaikat on täytetty. Kiitos kaikille harjoittelupaikkaa tarjonneille!

MLL:n Lahden yhdistys kouluttaa, ohjaa ja välittää tilapäisiä lastenhoitajia perheiden avuksi. MLL:n hoitajat ovat käyneet MLL:n Lahden yhdistyksen järjestämän lastenhoitokurssin, mikä sisältää myös lasten hätäensiapukoulutuksen.

Sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan ammattilaiset tai viimeisen vaiheen opiskelijat voivat päästä MLL:n Lahden yhdistyksen hoitajaksi perehdytyksen kautta. Hoitajat ovat iältään 16-75 -vuotiaita.

Kurssin suoritettuaan hoitajat vielä haastatellaan ja todetaan soveltuviksi lastenhoitotyöhön. Hoitajilta tarkistetaan myös rikosrekisteriote.

Lastenhoitoapua tarvitseva perhe toimii hoitajan työnantajana ja maksaa hoitajalle palkan 10€/tunti ja huolehtii kaikista työnantajavelvoitteista.

Kaipaatko apukäsiä arkeesi?

MLL:n Lahden yhdistyksen seuraava lastenhoitokurssi on käynnissä. Kurssi sisältää teorian ja ennakkotehtävien lisäksi 12 tuntia harjoittelua perheissä. Näin hankitaan arvokasta kokemusta eri ikäisistä lapsista. Voisiko teidän perhe tarjota harjoittelupaikan syksyn lastenhoitokurssilaisille ja saada samalla hieman apukäsiä arkeen?

Harjoittelun aikana vanhemman/vanhempien tulee olla läsnä ja vastuu lapsista on vanhemmilla. Harjoittelu on perheelle maksutonta. Harjoittelun lopuksi harjoittelijalle tulee antaa kirjallinen palaute harjoittelusta.

Hoitajakurssilainen sopii itse perheen kanssa tehtävästä harjoittelusta. Yhden harjoittelukerran kesto on n. 2-4 tuntia. Myös pidemmästä harjoittelusta voidaan sopia. Sama hoitaja voi käydä harjoittelemassa samassa perheessä useammankin kerran.

Harjoittelut painottuvat pääasiassa ilta- ja viikonloppuaikoihin. Harjoitteluaika päättyy 8.11.2023.

Mikäli kaipaat apukäsiä arkeesi ja voisit tarjota harjoittelupaikan syksyn 2023 lastenhoitokurssille osallistuville, ota yhteys marjukka.salomaa@mll.fi tai täytä alla oleva yhteystietolomake.