Ruoka-apua lahtelaisille lapsiperheille

16.12.2020

Päijät-Hämeessä toimii lapsiperheiden kohtaamispaikka toimintaa järjestävien tahojen yhteinen verkosto, jonka tavoitteena on auttaa ja tukea lapsiperheitä eri tavoin. Päijät-Hämeen kohtaamispaikkaverkostoon kuuluvat Lahden ensi- ja turvakoti yhdistys, MLL Lahden yhdistys, Dila, seurakunta ja PHHYKYn lapsiperhepalvelut. Toimijat järjestävät perheille maksutonta matalan kynnyksen avointa toimintaa, vertaisryhmätoimintaa, perheiden tapahtumia sekä nyt koronavuonna myös ruokajakelua.

Keväällä aloitettua ruokakassijakelua on nyt toteutettu viisi kertaa ja ruokakasseja on jaettu vähävaraisille lapsiperheille n. 150 kappaletta. Tämän vuoden viimeinen jakelu suoritettiin 17.12. Ruokakassijakelun on mahdollistanut organisaatioiden ja järjestöjen yhteistyö, Padasjoen Säästöpankkisäätiön myöntämä apuraha, Teerenpelin lahjoitus sekä monet yksittäiset lahjoittajat. Palvulutukku Kolmio on huolehtinut ruokakassien kokoamisesta ja kylmäsäilytyksestä.

Lahjoituksia ruokakasseihin ovat antaneet myös Veikko Laine Oy, Vihreäkeiju, Mauste-Sallinen, Viipurilainen Kotileipomo, Arla, Atria, Valio, Satamaito, Ojamäen tila, HK Scan, Saarioinen, Salpausselän Kala sekä Kiveriön R-Kioski.

Lämmin kiitos kaikille ruokakassijakeluun osallistuneille!

Joulukuun jakelussa perheille jaettiin myös jouluherkkuja!