Puistoruokailua lapsille kesäkuussa

30.5.2023

Lahden lapsiperheiden kohtaamispaikkaverkosto (MLL Lahden yhdistys ry, Lahden ensi- ja turvakoti ry, Dila, Lahden seurakunta, Päijät-Hämeen hyvinvointialueen lapsiperheiden arjen tuki ja Lahden kaupungin avoin varhaiskasvatus) jatkaa viime vuonna aloitettua kokeilua ja jakaa jälleen ilmaisen keittolounaan noin 200 lapselle, kolmena keskiviikkona kesäkuussa 2023 Launeen perhepuistossa, Kaarikatu 26. Vanhemmille on tarjolla kahvia ja teetä.

Puistoruokailu toteutetaan 7.6., 14.6. ja 21.6. Lahden lapsiperheiden kohtaamispaikkaverkoston toimijat järjestävät koko perheelle toiminnallista ohjelmaa perhepuistossa klo 10.00-13.00 ja ohjelman ohessa on myös mahdollisuus kohdata lahtelaisia lapsiperhetoimijoita. Launeen perhepuisto tarjoaa hyvät puitteet kesäpäivän viettoon ja sosiaalisiin kontakteihin sekä toimijoiden työntekijöille mahdollisuuden ihmisten kohtaamiseen, keskusteluun ja tukeen. 7.6. mukana on myös Luontokoulu Kaisla ja 21.6. Salpakierto.

Lapsille tarkoitettu ilmainen keittoruokajakelu aloitetaan klo 11 ja lapsilta toivotaan omia keittolautasia (lautanen ja lusikka).

Maittavasta keittolounaasta vastaa Tolvanen Catering Oy ja puistoruokailun järjestämisessä ovat mukana Lahden lapsiperheiden kohtaamispaikkaverkoston lisäksi Lahden eteläinen, pohjoinen ja keskusta-alueen kumppanuuspöytä sekä etelän alueen aluekoordinaattori.