Pikkujoulut Lahden Seudun Yhden Vanhemman Perheille

13.12.2019

Lahden ammattikorkeakoulun kansainväliset opiskelijat, eli vaihto-oppilaat järjestivät opettajansa Tarja Ahosen johdolla Lahden Seudun Yhden Vanhemman Perheet Ry:lle pikkujoulut Perhetuvalla 12.12.2019. Yhteistyössä pikkujouluja oli järjestämässä Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lahden yhdistys.

Projekti oli osa opiskelijoiden Multicultural Leadership and Teamwork -kurssia. Kurssiin kuuluu hyväntekeväisyyteen ja vapaaehtoistyöhön tutustuminen ja vuosittaisesta hyväntekeväisyystempauksesta on tulossa jo tapa. Aikaisemmin opiskelijat ovat ilahduttaneet lahtelaisia viemällä joulutervehdyksiä yksin asuvien vanhusten koteihin sekä järjestäneet Lahden kaupungin kerholaisille pääsiäisohjelmaa. Tänä vuonna kohteeksi valikoitui nimenomaan yksinhuoltajaperheiden lapset ja heidän vanhempansa. Samalla opiskelijat tutustuivat suomalaiseen kulttuuriin ja jouluperinteisiin, mutta toivat myös omia jouluperinteitään mukaan  – opiskelijoita oli mukana lähes 30 maasta.

Lahden Ensi- ja Turvakodin Perhetupa täyttyi hyvästä tunnelmasta ja iloisista ihmisistä. Herkuttelun lomassa leikittiin, askarreltiin, koristeltiin pipareita, tehtiin kasvomaalauksia ja odotettiin Joulupukkia.

Illan päätteeksi odotus palkittiin ja Joulupukki saapui muorinsa kanssa jakamaan lahjoja lapsille.

MLL Lahden yhdistys kiittää kaikkia jouluisen tapahtuman järjestämiseen  ja juhlimiseen osallistuneita!