Puistoruokailua Lahdessa

1.6.2022

Kesäkuussa Lahdessa kokeillaan ensimmäistä kertaa ilmaista puistoruokailua lapsille Launeen Perhepuistossa. Puistoruokailun järjestää Lahden lapsiperheiden kohtaamispaikkaverkosto.

Kohtaamispaikkaverkostoon kuuluvat MLL Lahden yhdistys, Lahden Diakonialaitos, Lahden Ensi- ja Turvakoti ry, Lahden Seurakunnat, Päijät-Soten lapsiperhepalvelut sekä Lahden kaupungin avoin varhaiskasvatus.

Launeen perhepuistossa on kolmena peräkkäisenä keskiviikkona lapsiperheille toiminnallista ohjelmaa klo 10-12 ja klo 12 aloitetataan ilmainen keittojakelu. Keittoa on tarjolla 100:lle ensimmäiselle lapselle.

Keittoruokailua varten tulee varata mukaan omat ruokailuvälineet. Tarjolla on myös leipää ja ruokajuomaksi vettä.

Maukkaan keittolounaan paikalle toimittaa Tolvanen Catering Oy. Ruokajakelua on ollut tukemassa myös Eteläinen Kumppanuuspöytä.

Lahden lapsiperheiden kohtaamispaikkaverkosto on järjestänyt lahtelaisille, apua tarvitseville lapsiperheille aikaisemminkin ruokakassijakelua. Viime vuonna jaettiin 160 runsasta ruokakassia. Ruokakassijakelu on toteutettu yrityksiltä ja yksityisiltä saaduilla lahjoitusvaroilla sekä Palvelutukku Kolmion avustuksella. Ruokakassijakeluun on mahdollista tehdä lahjoituksia jatkuvasti.