Talvipuuhaa alakoululaisille Launeen perhepuistossa

27.2.2019

Hiihtolomaviikolla järjestettiin maksutonta talvipuuhaa alakoululaisille Launeen perhepuistossa maanantaista keskiviikkoon klo 10-13. Aurinkoinen ja leuto sää suosi hiihtolomalaisia ja päivittäisiin toimintoihin osallistuikin runsaasti lapsia.

Maanantaina paikalla olivat Linkku ja PHHYK:n perheohjaajat. Linkussa piirettiin ja bingoiltiin. Lahden ympäristöneuvonnan pisteellä pääsi tutustumaan lumeen ja jäähän mikroskooppisen tarkasti sekä rusakon jälkiin.

Tiistaina talviolympialaisissa lajeina oli mm. köydenveto, sählypujottelua, lumimaalaus, leikkivarjoilua ym. Kaikki osallistujat palkittiin makealla palkinnolla.

Keskiviikkona vietettiin osittain sisäpäivää. Nuketeatteri Pienpaja ja esitys Nalle Naavatassu ja Hirsimetsäntalvi keräsi pienen yleisön paikalle. Lisäksi pelailtiin ja askarreltiin.

Joka päivä perhepuistossa oli mahdollisuus pelata sählyä, laskea pulkkamäkeä ja ratsastaa keppihevosilla. Lapsille tarjottiin myös maksuton ruokailu päivittäin.

Tapahtuman järjestivät yhteistyössä MLL Lahden yhdistys, PHHYKY ja Lahden seurakuntayhtymä. Tapahtuman suunnittelusta ja organisoinnista vastasi LAMK:n sosionomiopiskelija Laura Haukkasalo.

Lämmin kiitos kaikille tapahtumaan osallistuneille, järjestäjille sekä yhteistyökumppaneille. Iso kiitos myös Osuuskauppa Hämeenmaalle grillimakkaroista!