Lastenhoitokurssi

Hoitajaksi voi hakeutua osallistumalla lastenhoitokurssille, jolta saa valmiuksia toimia lasten kanssa. Kurssilla perehdytään muun maussa lapsen perushoitoon, tarpeisiin ja kehitysvaiheisiin.

Kurssilla pohditaan myös leikin merkitystä lapselle sekä aikuisen taitoa kuunnella ja olla läsnä. Kurssin aikana opitaan tunnistamaan yleisimpiä lasten sairauksia ja perehdytään tapaturmien ennaltaehkäisyyn. Kurssi sisältää neljän tunnin ensiapukoulutuksen.

Kurssi sisältää lähiopetusta (28 h), etätehtäviä (10h) ja ohjattua harjoittelua lapsiperheissä (12h) yht. 58h.

• saa valmiudet toimia MLL:n lastenhoitotoiminnassa lapsiperheiden apuna lyhytaikaisissa lastenhoitotehtävissä
  • osaa hoitaa eri-ikäisiä lapsia lapsiperheen kotiympäristössä lapsen tarpeet huomioon ottaen
  • osaa hoitaessaan ottaa huomioon lapsen kehitystason ja yksilöllisyyden
  • osaa luoda turvallisen hoito- ja leikkiympäristön
  • osaa hoitaa lapsia vastuuntuntoisesti
  • on suorittanut Lasten hätäensiapu koulutuksen
Kuva: Anna Autio

MLL:n Lahden yhdistys järjestää lastenhoitokursseja (58h) kerran vuodessa. Seuraava kurssi järjestetään syksyllä 2024, tarkka ajankohta selviää myöhemmin. Mikäli olet kiinnostunut lastenhoitokurssista jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun yhteyttä ennen seuraavan kurssin alkamista.